Nytt kontor på rätt plats, i rätt tid, till rätt pris
Vi krånglar inte i onödan. Vi hittar lokalen, flyttar allt som ska flyttas och lyfter ditt nya kontor med inspirerande inredning. Svårare än så är det inte att få till rätt arbetsmiljö på rätt plats och på rätt sätt. Det enkla sättet.
Kvalitetssäkrad koll genom hela resan
För att inte köra i diket krävs balans och styrsel. Det garanterar våra erfarna projektledare med specialkompetens inom kontor, vilket våra nöjda kunder gärna vittnar om.
Vi är en komplett leverantör och är med hela vägen.
Rätt sak på rätt plats i rätt tid.
Vi undviker nödlösningar och huvudvärk, minsta möjliga påverkan på den dagliga verksamheten.
Vi sköter budget, tidsplan, effektivitet, beslutsunderlag, upphandlingar och har snart 35 års erfarenhet och 30 000 genomförda projekt.
Ordning och reda, check på den!
Alla som har flyttat vet att packningen nästan alltid blir större än man tänkt sig. Så är det i högsta grad även i kontorsvärlden. Många lådor blir det, även för mindre bolag. Vi på Alfa styr upp i förväg och ser till att var sak har sin plats i flyttlasset.
En flytt är lika med rörlig materia där mycket kan förändras. Vi håller i budget, tidplan och checklistor. Allt för att undvika fördyrande nödlösningar på slutet.
Vi står för grovjobbet medan ni fokuserar på er vanliga verksamhet. Etablerade och erfarna flyttfirmor packar ner och packar upp allt som ska flyttas.
Vi samordnar så att inget faller mellan stolarna, och ser till att allt är på rätt plats i rätt tid.
Vi värderar och avyttrar möbler och inredning som ni väljer att inte ta med till det nya kontoret.
Läget, läget, läget – och priset…
Det som är en fullträff för andra kan vara ett snedsteg för dig och din verksamhet. Valet av läge och lokal är en vetenskap med många parametrar som ska stämma. Dessutom ska det perfekta kontoret ligga inom budget. Vi hjälper dig dit.
Lokaler är vår expertis. Vi håller marknaden under ständig bevakning och slår till när vi hittar just rätt lokal för din verksamhet.
Flytt och lokaljakt kan vara stressande om du inte har rätt verktyg och förutsättningar. För oss är det betydligt enklare.
Vi hjälper dig att identifiera, jämföra och förhandla din nästa lokal. Med snart 35 års erfarenhet ger vi dig bästa möjliga resultat.
Vi har djup förståelse för processen att hitta ny lokal och tar fram beslutsunderlag med utgångspunkt från ekonomi, läget på lokalen, avtalsinnehåll och hyresvärdens kvalitet.
Sov gott med säkerställda avtal
Ett hyresavtal kan vara krångligt, svårtolkat och fullt av kryphål och klausuler. Vi har expertis på avtalstexter och bilagor. Vi säkerställer innehåll i nya eller befintliga avtal. Och när det behövs hjälper vi till att göra en korrekt uppsägning.
Vi är vana vid att granska juridiska dokument och går igenom både befintliga och blivande hyreskontrakt så att allt blir optimalt för dig som kund.
Vi kan ta på oss rollen att vara din representant i möten och diskussioner med hyresvärdar.
Rätt ska vara rätt. Vi hanterar alla slags avtalstexter och bilagor, för att säkerställa att de motsvarar vad du behöver och har blivit lovad.
För att undvika obehagliga överraskningar hjälper vi dig med korrekt uppsägning av ditt befintliga kontrakt med nuvarande hyresvärd.
Inredningen speglar kontorets själ
Det finns flera anledningar att satsa på kontorets inredning. Ett självklart är medarbetarnas trivsel och arbetsglädje. Lika viktigt är att skicka en kraftfull signal till besökare, kunder och konkurrenter. Idag är inredning ett strategiskt arbetsredskap.
Rätt genomtänkt och genomförd kan inredningen återskapa företagets identitet och vision med inspirerande möblemang, stimulerande färgsättning, belysning och akustik – och självklart med funktionell och ergonomisk kontorsinredning.
Alla är vi olika. Vi anpassar ert kontor efter era förutsättningar. Målet är att alla ska trivas lika bra på jobbet.
Lång erfarenhet har gett oss speciella egenskaper när det kommer till hur man smartast utnyttjar kontorsytorna.
Ett kontor är inte bara individens arbetsplatser, utan även konferensytor, reception, lunchrum, samtalsrum, lounge-ytor osv. Allt ska hänga ihop på bästa sätt.
Nytt kontor hela vägen in i kaklet
Elen ska vara säker, hyllan ska inte välta, stolen ska vara i synk med kroppen – och kaffet ska bli både gott och varmt. Vi på Alfa har både kunskapen och redskapen som behövs för att det nya kontoret snarast ska bli redo att användas.
Alla som snurrat en insexnyckel eller dragit i hundratals skruv vet att det borde finnas ett lättare sätt. Vår installations- och monteringstjänst är det sättet.
Att utnyttja vår service är också en smart investering rent ekonomiskt. Det sparar tid, och tid är som bekant pengar.
Du och dina medarbetare sparar både tid och pengar på att låta våra experter göra jobbet. Vår installations- och monteringstjänst är det bästa sättet att få all inredning korrekt och säkert monterad.
Alfa Kontor har snart 35 års obruten verksamhet och erfarenhet. Det är vår garanti för att ditt kontor och inredning är i trygga händer hos oss.
Vi styr ditt projekt från start till mål
I alla flytt- och kontorsprojekt kan det inträffa misstag och oförutsägbara händelser. Vårt uppdrag är att för kundernas räkning säkerställa högsta möjliga kvalitet i hela kedjan. Det gör vi med stöd i god planering och gedigen erfarenhet.
Vi levererar alltid kvalitet, i tid och enligt budget. Det är vårt professionella löfte.
Bäst är vi i projekt från start till mål, där vi vi har koll på helheten och ansvar för totalen.
För att säkerställa kvalitet följer vi etablerade rutiner och noggranna checklistor genom hela projektet.
Vi tar fullt ansvar för att vårt arbete utförs med högsta kvalitet enligt vårt kundlöfte.
Prisbild
Valio
Vi ger dig en timmes gratis rådgivning kring dina kontorsbehov inom ett dygn. Vi tar fram förslag och hittar den bästa lösningen för din verksamhet.
Våra tjänster & lösningar
Vi optimerar arbetsplatser från ax till limpa. Från att hitta den perfekta lokalen i bästa läget, att hantera både pappersarbetet med förhandlingar och avtal till att sköta själva flytten smidigt och snabbt.
Trivsamma och funktionella arbetsplatser höjer energin och ger ökad arbetsglädje. När våra inredare är klara kan ni dessutom njuta av smarta lösningar, snygg design och wow- känsla utöver det vanliga.
I snart 35 år har vi genomfört hundratals flyttar – och lärt oss av varje trappsteg och lyft. En kontorsflytt i vår regi innebär snabba ryck utan slarv, med var sak på sin plats och på överenskommen tid.
För den oinsatte kan lokalmarknaden kännas som en djungel. För oss är den ett landskap där vi navigerar hemtamt. Vi kan spelreglerna och förstår det finstilta i både förhandlingar, hyresavtal och bilagor.
Artiklar & tips
- Nyheter
- Artikel