Helhet

Nytt kontor på rätt plats, i rätt tid, till rätt pris

Vi krånglar inte i onödan. Vi hittar lokalen, flyttar allt som ska flyttas och lyfter ditt nya kontor med inspirerande inredning. Svårare än så är det inte att få till rätt arbetsmiljö på rätt plats och på rätt sätt. Det enkla sättet.

Kvalitetssäkrad koll genom hela resan

För att inte köra i diket krävs balans och styrsel. Det garanterar våra erfarna projektledare med specialkompetens inom kontor, vilket våra nöjda kunder gärna vittnar om.

Vi är en komplett leverantör och är med hela vägen.

Rätt sak på rätt plats i rätt tid.

Vi undviker nödlösningar och huvudvärk, minsta möjliga påverkan på den dagliga verksamheten.

Vi sköter budget, tidsplan, effektivitet, beslutsunderlag, upphandlingar och har snart 35 års erfarenhet och 30 000 genomförda projekt.

Projektledning

Prisbild

Över 20 medarbetare
Från 80 000 kr
Över 50 medarbetare
Från 150 000 kr
Över 100 medarbetare
Kontakta oss för offert
”Ett mycket bra samarbete under hela resan med kompetent och kunnig personal, hög kvalité på leveranser, råd och utförande.”

Valio

Dags att ta första steget mot ditt nya kontor

Vi ger dig en timmes gratis rådgivning kring dina kontorsbehov inom ett dygn. Vi tar fram förslag och hittar den bästa lösningen för din verksamhet.

Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Våra tjänster & lösningar

Vi optimerar arbetsplatser från ax till limpa. Från att hitta den perfekta lokalen i bästa läget, att hantera både pappersarbetet med förhandlingar och avtal till att sköta själva flytten smidigt och snabbt.

Trivsamma och funktionella arbetsplatser höjer energin och ger ökad arbetsglädje. När våra inredare är klara kan ni dessutom njuta av smarta lösningar, snygg design och wow- känsla utöver det vanliga.

I snart 35 år har vi genomfört hundratals flyttar – och lärt oss av varje trappsteg och lyft. En kontorsflytt i vår regi innebär snabba ryck utan slarv, med var sak på sin plats och på överenskommen tid.

För den oinsatte kan lokalmarknaden kännas som en djungel. För oss är den ett landskap där vi navigerar hemtamt. Vi kan spelreglerna och förstår det finstilta i både förhandlingar, hyresavtal och bilagor.

Artiklar & tips

Mer än bara en designtrend bör biofilisk inredning ses som en universell designetik med syftet att främja välmående. Genom att knyta an till naturen kan vi forma utrymmena som är så viktiga för oss.
Alfa Kontor har tillsatt företagets första vd, Ulrica O Magnusson, som även blir delägare.
Ergonomi handlar om att anpassa arbetet till människan för att förebygga ohälsa och besvär. Vinsten för ditt företag blir att produktiviteten ökar och kvalitén på arbetet blir bättre.